Friday, March 7, 2014

Zbývalo poslední a tím byl Google. Zadal jsem do vyhledávání Aukro Nigérie a k mému překvapení jse

O Aukru, Angličance a Nigerijci, který chtěl fotit | Ondřej Pohorský
Před pár dny jsem tu psal o svém novém fotoaparátu FUJIFILM FinePix S9600 a praktických courier mail qld zkušenostech s jeho používáním, courier mail qld opomenul jsem ale zmínit události, které předcházely jeho koupi. Před FUJIFILMem jsem rok fotil s poměrně dobrým přístrojem Konica Minolta Z5 a když jsem se odhodlal k výměně a vybral si nový fotoaparát, tak jsem stál před otázkou, co udělat se starým přístrojem. Nakonec jsem se rozhodl jej zpeněžit na některém z internetových aukčních webů a peníze přidat k našetřeným na nový fotoaparát. Výběr konkrétní aukční služby nebyl složitý, neboť v českém internetu není na tomto poli příliš mnoho hráčů, a tak padla volba na největší a nejznámější aukční službu Aukro.cz . Přidal jsem fotografii courier mail qld Minolty s krátkým popisem, stanovil počáteční cenu a doufal, že se při dražbě o něco navýší. Zatím vše jasné, courier mail qld rutinní a v zásadě nezajímavé. Je to tak, lépe řečeno první dva dny dražby skutečně bylo.
Takže nějaké právnička z Anglie našla shodou náhod český web Aukro.cz , další shodou náhod můj inzerát s fotoaparátem Minolta a rozhodla se jej koupit pro svého přítele v Nigérii k narozeninám . Přišlo mi to přinejmenším podivné a kamarád už se začínal courier mail qld pomalu smát, že si ze mě někdo pěkně vystřelil. Já se nicméně rozhodl v této hře pokračovat a tak jsem se v odpovědi na e-mail zeptal, jak by mělo probíhat předání fotoaparátu courier mail qld a platba. Nigérie přeci jen není na Vysočině a poslat tam balíček s fotoaparátem nebude stát sedm padesát.
Angličanka odpověděla, courier mail qld že mi pošle peníze předem a to nejen za fotoaparát, ale i na pokrytí nákladů souvisejících s posláním do Nigérie. Šel jsem tedy na stránky kurýra DHL a zjistil, že poslání balíčku do Nigérie stojí 4 5 tisíc Kč , což je cena rovnající se ceně fotoaparátu. Napsal jsem to Angličance, a ta odpověděla, že to nevadí, že ho chce přesto poslat. To už bylo opravdu podezřelé. Nemám bližší znalosti Nigérie, ale i tak si myslím, courier mail qld že pokud by přítel v Nigérii dostal peníze, které se rovnaly ceně fotoaparátu + cena za poslání, tak by si tam u nich měl určitě možnost opatřit přístroj minimálně stejný, ne-li lepší. V tomto smyslu jsem se zeptal Angličanky a ta napsala, že si přítel přeje přímo tento typ a ten u nich neprodávají. Jasně, to zní logicky. Haha, zní to logicky a ještě víc podivně. Představa Nigerijce, který sedí doma bez fotoaparátu, má velmi movitou přítelkyni ve Velké Británii a tajně sní o Konika Minoltě Z20. Stále mi ale o nic nešlo, fotoaparát ležel tiše na poličce a Angličanka courier mail qld Jane přeci psala, že peníze pošle předem.
Dohodli courier mail qld jsme se tedy na ceně a ona řekla, že pošle peníze přes Western Union (tato služba mé své pobočky po celém světě a když na jedné z nich peníze složíte s informacemi o adresátovi, tak si je ten může kdekoliv na světě vyzvednout). Po tom, co Angličanka peníze složila na pobočce v Anglii, poslala mi zprávu a napsala, že můžu fotoaparát odeslat. Současně s tím přišla courier mail qld zpráva z adresy westerunion [zavináč] netzero.com courier mail qld , v níž bylo napsáno, že na mou adresu někdo poslal částku, na níž jsme se dohodli a že si je mám přijít courier mail qld vyzvednout na jakoukoliv pobočku Western Union s potvrzením o zaslání balíčku do Nigérie. Jinak, že mi nebudou peníze vydány.
Zvláštní podmínky, řeknete si. A zvláštní adresa. courier mail qld Jeden by čekal, že společnost, která vlastní doménu www.westeruni on.com nebude posílat zprávy ze serveru netzero.com . Jinými slovy, kruh pochyb courier mail qld se uzavřel. Po této události jsem šel na web www.ip2location.com , kde můžete zjistit courier mail qld podle IP adresy počítače, v kterém státě se tento počítač nachází. Otevřel jsem si zdrojové kódy zpráv od milé Jane, zjistil její IP adresu a kupodivu žádná zpráva od ní nebyla poslána z Velké Británie, nýbrž všechny z Nigérie . Totéž jsem udělal se zprávou od údajných courier mail qld Western Union a co myslíte courier mail qld bingo, opět Nigérie. Několik věcí bylo zřejmých . kamarád měl pravdu, někdo si ze mě vskutku vystřelil, žádná Jane nikdy neexistoval, pokud tak nenazýváte člena nějakého nigerijského gangu a někdo stejný zneužívá e-mailovou schránku westerunion [zavináč] netzero.com , čímž riskuje trestní stíhání.
Zbývalo poslední a tím byl Google. Zadal jsem do vyhledávání Aukro Nigérie a k mému překvapení jsem objevil, že s něčím podobným se setkala řada klientů Aukro prodávajících elektroniku. Vždy stejný scénář, anglicky psaný e-mail od někoho z Británie či USA , který chtěl danou věc pro přítele či přítelkyní v Nigérii. Na ceně nezáleželo. Ostatně, pár příběhů o Nigerijcích na Aukru si přečtěte sami.
Myslím, že by Aukro.cz mělo na toto na svém webu upozornit (i když chápu, že to není vůbec chyba Aukra a těžko tomu může nějak předejít), protože courier mail qld představa, že se někdo neznalý nechá takto napálit a pošle za X tisíc balíček do Nigérie je tragicky nemilá .
Nakonec jsem odolal kamarádovým courier mail qld radám poslat Nigerijci mrtvou kočku s tikajícím budíkem a kromě upozornění Western Union , že někdo zneužívá jejich službu jsem nechal celou věc plavat. Mi

No comments:

Post a Comment